---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Wednesday, April 6, 2011

Hari BENGANG sedunia LAGI!?

Assalammualaikum....
Nak senyum?...dah xmampu lagi dah nk senyum arini..
Meh nak sharing hari bengang aku arini...
Klo aritu aku kene bebel sebab orang lain punyer hal...aku kene bebel.


Ha...arini nak citer pasal keBODOHan MELANTUN2 & egois seseorang membuatkan aku jugak jadi mangsa.


Sorry lah bahasa yang aku gunekan kali nie kasar sangat bagi korang yang membaca.

Bak kata pepatah: "Lagi nak menegakkan benang yang basah"
lebih kurang macam tu lah citer BENGANG aku arini.
Nape?


Macam ni citernya:
Aku dok chase sorang minah 1 department nie pasal 1 hal berkaitan dengan department aku.
Dah complete guidelines aku bagi kat dia.
Setelah 3 Hari dok berbalas email dgn minah ni tentang KETIDAKFAHAMAN die Vs PENERANGAN aku, dia call aku direct pagi ni. Tanya benda yang sama tentang ketidakfahaman perkara dalam email aku tu. Ok lah...aku fikir dia nak belajar, so aku ajar & terangkan lah sampai dia kata dah faham.


Tup2 xlama lepas tu, bos die pulak yang call aku.
Tanya benda yang sama & tengking2 aku.
Siap buka Loudspeaker bagi sumer orang dengar.
Aku hangin lah 1 badan..tanya balik bos die ape yang staff die cerita. 2 kali aku ulang pertanyaan yang sama, jawapan bos dia hanya: "staff die xde citer ape2."
So. xlama pulak lepas tu...aku terima pulak email maklumbalas yang berbaur negatif.
Aku BENGANG+GERAM+MARAH dengan ape die tulis coz dalam tu assume: SUMER SALAH AKU sebab xterangkan betul2 kat dia.


Alih2 perkara sumer jadi negatif lah setelah ion2 negatif memenuhi zarah2 atom aku.
Dah macam tenaga nuklear lah. Tunggu meletup & sebarkan radioaktif.


Bos besar call aku pastu...aku terus cakap kat bos besar aku:
"Klo die ade kat sini, dah lama saya maki die. Dah lah xtau, tapi xnak bertanya. Sape yang nak belajar sebenarnya...saya atau die?xkan nk tunggu 3 hari saya chase baru nk tanya. Pastu cerita kat orang yang bukan2. Kalo berani, tunjuklah email yang saya hantar kat die since the 1st day. Sumer dah diterangkan dengan jelas...nak ape lagi?...xfaham lah orang ego nie.Saya pun dah puas cakap dengan die, kalo xfaham..tolong tanya. Klo dia xtanya, saya tau ke ape yang die xfaham? Ibaratkan orang nak belajar, kene cari guru...bukan guru yang cari murid..."


Bukan aku nak cakap aku ni bagus sangat.
Tapi bende yang itu transaction biase. Bak kata BASIC general knowledge.
Orang xbelajar account pun tau.
Bukan aku nak kutuk orang2 yang belajar account, aku tau korang lagi expert bende2 macam nie.
Tapi minah nie ego sangat...dah lah BANGANG...xnak tanya pulak.
Lagi mau buka keaiban dan kebengapan sendiri secara terang2.


Ade ker die tuduh aku nak memalukan die sebab CC kat semua orang?pehtu buleh pulak cakap aku menyakitkan hati dia.
Dia tu xsedar ke orang2 yg aku CC tu adalah org2 yang terlibat sahaja yang perlu generate data untuk report dorang.


Malas nak cakap panjang...Last sekali aku hantar email gni:
"I am cooperating & assisting you on the matter since 04/04/2011.

Then what is happening now?
When do you not asking anything, we assumed that you are understanding as you are learning accounting.
I am not talking about your qualification or else than working issue or hurting people.
This CC email is for all respective person whose related to this matter.
If you are aware that we are a TEAM, please do not tell any other story to your senior.
Please CC the full email that I sent to you to your senior."


Since that...no reply yet as the bosses intefere...

YANG BENGANG LAGI!

No comments:

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~