---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Thursday, July 19, 2012

Borak Pagi Bersama Budak 4 Tahun...

Assalammualaikum...
Topik kali nie pasal borak pagi bersama budak-budak umur 4 tahun...
Hmmm sape lagi kalo bukan anak aku - Cik Qiqin & sepupu dia - Cik Dina.

Ape yang diborakkan dek budak-budak 2 orang nie?
Ha! jangan kowang tak tau..budak2 nie umur jer kecik...tapi bab kejujuran sound "kecuaian" & "keselamatan" memang powerrr...huhhuhuhu
Hehehehe aku hari2 dok kene "zassss" dengan mulut-mulut yang kecik molek lagiii sweet tu.

Setiap pagi aku akan hantar Cik Qiqin & amik Cik Dina untuk ke sekolah PASTI dorang (bak kata biras aku: Unibersity PASTI...hahahaha).
And setiap pagi lah, aku akan kene "sound" dengan Cik Qiqin mase on-da-way nak fetch Cik Dina.

Situasinye cenggini.

Situasi Pertama:
Kawasan perumahan aku ade traffic light...cume kawasan tu kurang kenderaan and nak tunggu traffic light tu bertukar, memang berkurun lah sebab setting timernyer lama jerr.

So dah sure takde kenderaan lain, aku pon "langgar" lah peraturan (jangan ikut k...huhuhuhu amalan yang tak baekkk lansung)...avoid lampu merah.

Then...
Cik Qiqin: "Ummi, kan lampu merah tu...berenti lah! Ape lah ummi nie."
Aku: "Ooppss...ok...Sorrri!" (Sambil dok sengih2 macam kerang busuk)

Situasi Kedua:
Dah amik Cik Dina; maka bermula lah topik hangat dorang macam; kat rumah buat ape...kat sekolah nak main ape...petang nak wat ape...macam2 lagi lah.

Sambil tu, aku dok drive lah dengar dorang mengomel+menyakat & macam2 lagi lah buat berdua kat seat belakang.
Tetiba terrrrpecut minyak sket....hah!

Cik Dina: "Cik Ati nie bawak laju jer...macam Cik Aboi (nama samaran en.hubby). Nanti terlanggar kete orang nanti baru tau."
Cik Qiqin: "Ummi nie...jangan lah bawak laju2. Nanti langgar kete orang. Macam mana? Ummi nie bawak macam ayah..."
Aku: "Ooook...Sorrri! Ummi dah perlahan dah nie. (senyum sambil mengomel dalam hati ---> kan dah kene sound...hihihi).
Cik Dina: "Alah! Cik Ati perlahan sebab ade kete kat depan perlahan.."
Aku: (diam sudah...xde cakap ape2...padan muka diri sendiri..hahahaha....adeh!)

Tapi memang best sebenarnya kene sound dengan budak-budak kecik macam nie SEBAB kejujuran dorang MENGINGATKAN kita mengenai KESALAHAN yang kita buat.

DAN...MENGINGATKAN kita supaya menjadi CONTOH TERBAIK bagi dorang.


Yang dah tak nak kene sound lagi...hehehe:

No comments:

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~