---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Saturday, May 1, 2010

Apa Masalah Korang!? Dengki??? Jeles???

Aku dah lama pendam perkara nie...nak luahkan...xterluah coz aku asyik pk hati & perasaan orang jer...so aku wat bodoh jer.Lantak lah aper korang nk cakap & kutuk aku sebab aku ni tahan maki. Aku wat xkesah jer. Asalkan aku xkacau & nyusahkan orang...nak jadi polis atau tentera, xcukup syarat & asyik dapat bantahan jer.

Tp kekadang aku tengok korang nie dah melampau sesangat lah sampai orang yg rapat dgn aku pon korang turut dengkikan & nak jeles. Aku pun xfaham lah aper masalah mental korang nie. Korang ni aku tengok bajet macam bagus tapi frankly speaking xdelah bagus sgt pun. Lansung xde usaha nak memajukan diri. Asyik nak dengki & jeles kat orang yang berusaha memajukan diri jer. Sebok asyik nak meminta itu & meminta ini. Tapi habuk tarak. Bile dapat, suker...biler xdapat..hmm kutuk bagaikan nak rak. Agak2 lah wei!

Agaknye korang suke tengok aku jd kera sumbang. Dok tercongok sorang2 macam org hilang akal agaknya. Tp cuba lah korang letak diri korang kat tempat aku, ape perasaan korang?
So pikir2 lah tindakan korang tu ek...klo korang ade rase maruah diri lah. Klo rase xde tu..mmg lah korang bajet cam bagus sgt...

Aku xkesah korang nak kutuk aku ker...nak maki aku ker...nak jeles & dengki kat aku ker...lantak korang ler..ader aku pedulik??? Aku xheran coz korang yg xpasal2 dapat dosa kering...hahahahaa

Yg aku marah & geram dgn korang nie sebab biler korang libatkan orang yg xbersalah. Orang yg niatnya nak membina silaturrahim..kenapa lah perlu korang kutuk & perli2 dia? Korang pk bagus sgt ker diri korang tu??? or korang ingat aku nie korang yg punyer??? sesuka hati korang apa nak wat dgn aku???

Mulut korang memang aku xbuleh nak tutup & halang dari kutuk aku...tp aku pun manusia gak cam korang..ada hati & perasaan. Jangan ingat aku ni boneka hidup or robot. Klo korang suke ape yg aku buat or ape yg aku buat tu boleh mendatangkan manfaat kat korang. Korang berbaik2 dgn aku. Kalo x, hmmm jauh panggang dari api..sendiri mau ingat lah beb!

So sesama lah kite berfikir ek aper manfaat tindakan korang tu? Jangan asyik nak fikir cam orang yg paling bagus jer ek. Lg, korang sebenarnyer xsedar lg...aku byk back-up korang cume secara senyap2 jer. Tp aku dah stop kan sbb xde maknanyer. Nyusahkan balik diri aku ader lah. Korang aper tau? Yg korang tau..ngutuk jer. Sedarlah wei!

Aku BAGUS??? Xjugak...sebab aku sedar byk lg perkara aku kene belajar & majukan diri. Tu sebab aku sentiasa berusaha untuk meningkatkan diri aku nie.
Aku HIPOKRIT??? Korang lg hipokrit dr aku. Korang selalu laungkan "Kami xsuke orang hipokrit" TAPI sedar kah korang yg korang pun tergolong jugak dalam lingkungan MANUSIA HIPOKRIT! Ntah2 korang pun xtau ape makne hipokrit..hanya tau cakap jer.
Aku bermuka2??? Aku bermuka jer...xde bermuka-muka...korang tu yg bermuka-muka..xsuke org nie..ngadu kat aku...xsuke orang tu...ngadu kat aku...tp berkawan gak...hmm xbermuka-muka kah itu? Lu pk lah sndiri ek...
Aku penipu??? Korang lg byk menipu diri sendiri & orang lain. Aku rase aku xmenipu..klo salah tolong betulkan...nape aku cakap gtu? SEBAB aku adalah aku.Sebagaimana korang tgk aku..itu lah aku. Aku xsuke..aku cakap. Aku suke...aku cakap. Ape korang nak?
Aku Tegas??? Memang dr azali aku macam tu. Tp dgn korang aku kurengkan ketegasan aku tu. Sebab korang bukan lagi budak kecik yg perlu dididik. Korang dh besar & punyer akal sndiri. So gunekan lah sebaik2nye.
Aku Baran??? Dulu iye...sekarang dh kureng. Tp kekadang mmg terlepas. Nak wek camno..dh mmg aku gtu.

So kepada sesiapa yg terasa...aku pohon maaf. Aku dah xlarat dah nak tanggung lg emosi nie.
CUKUP LAH! Jangan sampai suatu hari nanti...aku MELETUP...memang habis lah korang sumer. Dari A-Z aku kuarkan nanti..non-stop. Aku boleh wat hidup korang miserable. Cume aku xnak. Coz aku manusia yg punyer perasaan & fikiran yg positif lg. Aku xnak ganggu hidup orang. Aku masih fikir yg korang punyer bebanan sendri.

Aku bpegang pada pesan2 yg selalu diingatkan kepada aku:
Nenek aku ajar aku secara baik. Jgn wat orang, biar orang wat kiter.
Atuk aku didik aku secara positif. Allah kan ada. Allah akan berikan balasan yg setimpal.
Mak aku pesan: klo ape org nak wat kat kiter..biarkan lah. Orang tu buat gtu sebab hidup orang tu xkan pernah cukup dgn ape yg ada. Tu sebab asyik dengki & jeles dgn ape yg orang lain ada.
Ayah aku pesan: Biarkan jer. Insya'Allah ada balasan orang tu nyer. Klo xdisempitkan rezkinya, ditutupkan hatinyer.

2 comments:

syafiqa said...

hoho..pe da jd nih...???rilex2//iqa paham pasaan anda..kite serupa...zzz...mmg sakit ati..diam salah..btindak pun slh..kan3..?? pape pun...tuhan xkan bia kan org yg teraniaya..ok..???

Aunz said...

Tu lah pasal Iqa...aper jer kiter buat sumer salah d mata dorang nie..ade jer yg salah..ader jer yg betul..payah dok dgn org yg pk baguz sgt2 nie..huhuhu tgh bsabar lah skg nie.Klo x...dh sadis dah dorg tu sumer...

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~