---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Wednesday, November 25, 2009

Bile Senior Bkumpul...

Di antara kami..bley dikatakan 1 Malaysia = Cina, India & Melayu...title SPM, EHR, AS & AAM (shortform je designation buley bg).


Dpendekn citer, kitorg anti dgn mamat poyo nie dr dulu lg.Br tahun lps die naik pangkat...tiap-tiap tahun mesti dapek naik gaji punyer...mcm wajib lah bg die. Dulu kitorg gelar die Tai-Chi Master coz die mmg kuat Tai-Chi..tp bkn wat senaman tu...ala gaya escapekan diri dr wat keje lah..buley dkatakn work-smart yg menyusahkn org lain.

Tp skg title tukau jd " Tai-Chi Super Senior Master"...Nape???lg kuat escape...ske hilangkan diri dr bgtau org ofis.Ikut ske die nak g mane, wat ape & xbgtau...nape aku bsing?coz bile dia g mane xbgtau, kami2 kat opis nie jd mangsa: camne korg wat keje, die g mane pon korg xtau...


Kitorg punye SPM lg plak tensen, ape2hal tolak keje bg die...bley marah2 org veteren tu..kesian aku tgk SPM aku tu.Dia dah keje lama, tp camtu gak.Bg aku, SPM aku ni full of knowledge, rajin, punctual, sabar, keje dia mmg teliti & kalo korg tgk drawings die...by hand jer...tapi cantik & mcm org expert eventhough die bkn ader degree pon mahupun dip...org lama...

Aku???lg lah aku tensen..dr dulu smpai skg, aku ckp lepas jer dgn die.Lantak lah, nak marah aku, marah lah...aku wat keje betul.Die jer saje nak komplen lebih2..die bkn bos aku pon.Bos aku pon pcaya kat aku - she no need supervision & can work independently.Dia plak sebokkk...mcm ptg smlm, die meeting kat HQ, then call wat loud-speaker al-kononnye nak kenekan aku lah tu...


PD : Ct, u xfollow-up ker psl drawings yg pending tu? Dh berapa lame dh?
Aku: U ingat aku x follow-up ker?U pun nmpk hari2 aku anta email kat die...cc 1 dunie.
PD: (tgamam kejap - senyap seketika) ooo bukan itu maksud i.U ade call ker selain email?coz smpai hari nie xdapat2 lg.
Aku: U pun tau..aku dah bgtau hari2 kat u yg aku call, org tu xnak jwb.HANYA (tekankan suare) u yg call die nak jawab...u kan bos. Aku ni kuli jer...(dlm hati - hahaha)
PD: Jgn lah ckp mcm tu.K lah.Nnt balik ofis, kite bincang lah.
Bos aku: She know what she is doing.You no need to intefere.You just doing your job.Your job is still pending until to-date.What is you comment?

Ade informer dlm meeting tu ckp, merah padam muke die kene sound-tepat. Dia ckp dlm meeting yg aku xfollow-up...keje xaccurate.Selalu tangguh...selalu melawan.

Aku?
Kalo keje aku xaccurate, xde dapat approval dr govt dept lah.Asyik memanjang kene reject lah. Tapi aku dapat?mcm mana? bukan senang nak isi borang2 govt nie utk application cam exemption tax, CEPT, AFTA, ACFTA etc lg lah...byk calculation & figure kene correct...xcorrect..habislah...

Tangguh tu mmg diakui TAPI bsebab...coz data xcukup, org lain xbg cooperation (cth mcm drawing td lah), authorized signatories xde - selalu out (hilang ntah ke mana), keje aku sumer urgent punyer...nak up-to-date...nak plak skg ni tanggung keje purchase coz orgnyer maternity leave...pg wat purchase...tghr wat logistics...ptg wat sales report etc...

Melawan...not da suitable word to describe...but mulut laser...yes!
Nape? coz ape die ckp mmg aku balas tp in da correct way & manner...not shouting or yelling..soft voice but with deep meaning...hahaha sape suruh kaco aku hari2...

Kalo korg dok tmpat aku, gerenti dah lama resign. Aku ni pejam-celik-pejam-celik dah 5 tahun keje cni dah...bkn nak bangga...bg aku - so much to learn more...
nape aku xcomplaint, xde org nak dgr...al-maklum, in da situation...buang mase, org kaki bodeks jer menang...at da moment, biarkan.

Die penah tanya, nape org xsuke die. SPM aku penah ckp: kalo 1 olang tala suka sama lu, xapa.Tapi kalo suma olang xda suka sama lu, baik lu pk apa lu sulah buat/cakap.
Bile2 aku pk balik, ada betul gak kata die.Al-maklum lah org lama...kata berkias sket.

Hari ni>>>>dia M.I.A lg dgn teman baik nyer...

No comments:

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~