---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Tuesday, January 17, 2012

Abes Ranap Kete Aku...

Assalammualaikum...
Bace jer tajuk...rasenya korang dah dh dapat tau ape aku nak citer arini.

Sebenarnya takde lah ranap teruk sangat. Tapi kire ranap lah jugak. Bukan takat ranap kete tapi ranap duit jugak. Huhuhuhu...
Ranap tu ape ek? hikhikhik tetiba nak jadi Dewan Bahasa lah plak. Ranap tu boleh dikatakan ala2 adek beradik musnah atau rosak lah.

Ape yang ranap? bumper kereta kesayangan aku ler & body site lampu belakang.
Bukan nak bangga a.k.a riak...tapi ALHAMDULILLAH selama 7 tahun aku dengan Kelisa nie, ALHAMDULILLAH aku tak pernah accident ataupun langgar apa2 objek.


Tapi...kelisa aku tu yang "offer" body die kene langgar dengan pemandu lain.
Ibarat die kata:"langgar lah saya...langgar lah saya!" hahahaha
Boleh pulak aku buat lawak dalam sedey sedey nie...


Meh nak mengimbau kenangan al-kesah Kelisa NBT nie.
Pada tahun pertama keluar 2005 - baru lepas 2-3 hari harum semerbak kluar dari kedai (eEeceh...) kete tu dipandu oleh kakak aku, bawak gi keje.
Sebab aku nie zaman muda-mudi (rase tua lah plak...hihi) suke naik motor...sebab dari jadik student dulu sampai lah dah keje, aku sangat2 suke naik motor...senang.
Beli kete tu pun sebab standby, mana tau nak gi dating ker...hikhikhik...(gediks).


Sambung balik..kang lari topik plak.
So suatu pagi hari yg indah, kakak aku drive nak gi keje.
Screechh! Terrrlanggar plak tong drum minyak yang besar yang dok tepi pagar rumah. Tergesel lah kat pintu sebelah pemandu...sampai sekarang masih ade lagi "kesan" peninggalan sejarah tu.


Nak marah? sakit hati? tipu lah kata takde kan...tapi tak lama. Takkan lah sebab tu adik beradik nak gaduh kan. Sikit2 lama-lama lupe lah...bile dok ingat2 balik..dua2 dok gelak2.
Bak kata kakak aku...kenangan terinnndahh...zasssss!


02nd time, pak mertua aku plak langgar bonet belakang kete Kelisa aku tu pada tahun 2008. Mase tu aku dalam pantang anak pertama.
Pak mertua tengah syiok reverse sampai tak nampak kelisa aku tu dok comei2 parking kat belakang.
Bukk! kemek sket kat bonet belakang dekat dengan tempat cucuh kunci tu.
Takpelah..redha...


Then, 03rd time plak...nie tahun 2012. Pun pasal syiok reverse punyer pasal lah gak.
Malam semalam (16/01/2012 - 08:42 PM)...bontot sebelah kanan kelisa aku kene gesel dengan kereta Proton WIRA milik Student Nottingham - Korean Student...


Krapp!!! dengar jer..aku terus berlari ibarat pelari pecut (wahahahaha) dari bilik terus ke depan.
Tengok budak korea tu dah tegak jer kat belakang kereta aku.
Adoiyai! Nie mesti kene...


So inilah hasil "Krappp!"nyer:


Hasilnya = remuk sket kat tepi lampu belakang...then bumper terkopak & deep scratch..bak kata En.Hubby: Maybe klip / pin dalam dah rosak.


So kalo nak repair bumper tu..memang kene repair 1 set. Then kalo yang remuk tu..kene ketuk dari dalam lah...huhuhuhuhu melayang $$$$$$$$$


Budak Korea tu lagi plak buleh buat lawak antarabangsa...
"Ohh! I am so sorry..I didn't see you car. This is my time accident since 6 years in Malaysia. Do you have my number? Opps! Of course you don't have..."


Mau pulak aku cepuk budak nie...
Tapi takpelah...mungkin die gugup agaknya.
Selamat lah die dok depan rumah aku...jiran aku semua orang over-sea (Student Nottingham).
Cume aku jer yang bukan over-sea...hahahahah


So kesimpulan yang bersimpulnya...repair dulu, then claim dengan budak Korea depan rumah aku tu...HoohohoooooHorrLick!


Urat dah simpul:

No comments:

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~