---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Tuesday, January 11, 2011

Facebook NOT shutting Down...

Ingat post aku semalam mengenai Facebook akan shutdown forever on 15th March?
Ha! itu semua adalah khabar angin semata-mata yg dsebarkan untuk membuat gimik yang terhebat kepada semua pemegang akaun Facebook di serata dunia.
Terkejut x?

Mana yg main percaya jer...mmg lah terkejut.
Mana yg jd "inspektor" mesti siasat dulu samada betui atau x...kikiki

Khabar angin ini dimulakan oleh website "Weekly World News" (alah yg aku bg website linknya semalam tu) direject oleh pihak Facebook atas sebab cerita-cerita dalam link tersebut mengarut & tidak masuk akal.

Salah satu contoh citer yg ngarut ialah:
"Makhluk Aisng akan menyerang Bumi pada tahun 2011"
wakakaka lawak + memang mengarut tahap gaban!
Klo korang nk baca yg lagi ngarut & xmasuk akal punyer citer (pendek kata pembohongan secara terang2)...korang klik lah kat nama website atas tu...aku dh link direct...(^^,)

Gara-gara permohonan direject oleh pihak Facebook, website tersebut menyebarkan khabar angin mengatakan Facebook akan shutdown forever on 15th March... Dengan mnyebarkan khabar angin tersebut, secara tidak lansung akan menaikkan ranking link tersebut di website search engine.

Menurut kakitangan Facebook...dorang ni xde menerima ape2 memo mengenai perkara tersebut. Dan x ke gilo nk shutdown Facebook yg merupakan sumber pendapatan yg paling lumayan sekali....berbillion-billion...Lu pikir lah sendiri (pinjam ayat Nabil) klo shutdown forever...

Cerita selebihnya...korang boleh lah search kat Google ker...Yahoo ker...ape2 webiste search engine. Korang akan dapati berlambak2 blogsite, website etc yg menerangkan pasal khabar angin nie...salah satu website yg korang boleh view adalah kat "CNN Com"...

So, moral of the story...mana2pun ade org dengki...then klo dengar suatu cerita tu...better siasat dulu k...(^^,)

Adios!

No comments:

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~