---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Thursday, December 16, 2010

Aku Sudah GEMOK! Wawawawaaaaa....

Aku Sudah Gemok! HWawawawaaaaa…

Mesti ramai yang suke bila aku wat post ni terutama orang-orang yang kuat sakat aku. Tapi nak buat macam mana kan..terpaksalah daku menerima KENYATAAN yang AKU SUDAH GEMOK!
Last sekali aku timbang masa g Genting pada 11hb Disember 2010 (siap snap a pix time tu), berat aku adalah 65kg = Bersamaan dengan berat semasa aku mengandung 7 bulan.

Cuma yang bezanya masa aku mengandung tu, badan aku sembab…. Berat En.Suami pun baru 60kg…huhuhuhuhu tak mau percaya buleh x!?

Nak xnak…wajib percaya..huhuhuhuhu AKU SUDAH GEMOK!


Klo calculate BMI (Body Mass Index), daku sudah overweight…Xseswai dgn ketinggian daku..huhuhu


Selamat belum jadi OBESITI…masih lagi buleh diselamatkan lagi ( <---- Ini ayat poyo)
Pernah cuba nak go on a diet & control makan…hehehe tapi xbuleh jugak.
Pengaruhnya terlalu kuat nak makan…so aku bantai aje lah.

Alasan-alasan aku kenapa AKU JADI GEMOK (buley plak kan ada alasan…hihihihi):
1) Aku memasak kat umah…kadang2 En.Suami nie xbalik makan…sayang makanan dari membazir, aku lah terpaksa makan. Tak elok membazir tau…hihihihi

2) Anak aku makan…suka makan xabis…aku gak tukang perabiskan.

3) I am a full-breastfeeding mommy…so have to eat a lot. (Huhuhu org kata kalo menyusukan anak, berat badan akan maintain atau turun…not working on me!)

4) Mata aku ni xbuleh nampak makanan2 kesukaan aku…rugi kalo xmakan…kempunan plak nanti.

5) Tak boleh nak menolak masakan2 yang dimasak oleh nenek aku, mak mertua aku, akak aku & akak ipar aku…sooo sooodap!hihihihi yummylicious…

6) Last but not least, ni gara-gara mind thinking aku:
“Makan selagi ada selera nak makan, sok2 sakit…dah xde selera nak makan. TAPI makan berpada2 & benda2 yang berkhasiat…tu yg aku jd sehat…hihihi”

Aku dah try beberapa tips pengurangan berat badan…tp Nampak gayanya macam xberjaya jer SEBAB aku xde disiplin kawalan permakanan…huhuhuhu aku kene psiko & motivate diri pasni…harap2 lah!

Chaiyok! Chaiyok! Untuk aku…Semoga Berjaya mendapat berat badan yg ideal.
Jeles tgk Pn.Beba (cousin aku yg dok Sabah tu) dah kurus…kikikiki

6 comments:

Rara Farah said...

klaka la...takpe2..slow2...xpon amalkan minum air segelas sbelum mkn..
itu akn buat kte rse lebih knyang..

Aunz said...

hahaha tau xpe...dh try dh minum air sblm makan...huhuhuhu xjalan gak.
Lg bertambah lapar ade lah...kikiki

Ameer said...

aku tak gemuk, cuma buta warna je....

Anonymous said...

eleh....ckap aje r ko suke mkn...huahuahauaaaa
bley apply juruckap jln2 carik mkn....
antara tip kureng sihat aku untukmu...jadi jahat, buang makanan tu...bukan dlm tong sampah @ perut ko, sedekahkan kat kucing sblh rumah ko tuh...

Anonymous said...

uit..mu dak gumuk r...mu rangka besau...

Aunz said...

Kepada Encik / Cik / Tuan / Puan Anonymous...
xbaik mbazir...tu amalan en."Syai10"...xpelah biar aku gemok asalkan Xmbazir mknn...
Lg, ade aku kesah ko kata aku gemok...aku xde hal punyer...duniaku bukan duniamu...wakakakakakaa

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~