---> Ads With NuffNang <---

+++ Member of Society +++

s!t! NuR @sY!QiN


---> Ads With Nuffnang <---

Thursday, March 25, 2010

Kegilaan FB Menular...

Huhu lamer sudah xupdate laman sesawang aku yg bersawang dah nie...
Dalam kepale otak aku nie byk bende nk dperkatakan cuma xbkesempatan benda2 tu sumer nk pop-up dari brain aku nie...
Hehehehe wat mase nie..kebanyakan tertumpu ker "Muka Buku" jer...hohoho

Cakap psl "muka buku" a.k.a Facebook (FB) nie...aku ader 1 citer nk share lah dgn kowang nie..(ape punyer bahasa dah aku guna)...o(^^,)o

Kegilaan bmain FB nie bukan saje di tahap schooler, "leg-hand" (hehehe saje je nk gune ayat tu) & PC maniac...tp gak dh smpai tahap Top of the Top2 Management. Yg aku cakap ni bukan pak menteri or org2 politik..TAPI boss syarikat & pegawai yg tahap masyukkk punyer.

Dipendekkan ceritanyer lah...aku ni masih lg di tahap normal "leg-hand"...& klo bermain FB nie adalah pkara biase lah...
Yang xdisangka2 rupe2nyer boss2 aku pon ader gak FB nie.
Tapi aku takde lah nk add dorg nie....tapi ader gak tinjau2 kat dorang nyer wall...saje nak bzbody..hehehe
Kalo aku add kang, xpasal2 kang depa sumer ingat aku xbuat keje coz asyik maen FB jer kat opis...Bukan tak nak ngaku, tapi ade gak sekali-sekala...
Kan ader banyak kes dlm berita pekerja ditangkap kerana kantoi dalam FB. Kata MC, tp ade plak dlm album FB g party & mcm2 lg lah.
Tu dah melanggar etika dah tu.

Then, dipendek-pendekkan citer lg.
Ade sesetengah syarikat yg boss joined sekaki telah mbuat keputusan untuk mem"block" application FB ni KERANA para pekerja depa xbuat keje sebab terlalu kusyuk dgn FB.
Sekali-sekala jenguk2 FB sekadar nk release stress & nk relax...xde masalah.
Tapi jangan lah dr pg punch masuk smpai lah petang nk balik dok ngadap jer.
Melampau lah tu...

So, conclusionnya disini:
Kalo korang nk main FB kat opis tu...Boleh.
TAPI pastikan kerja2 korang tu siap...berkualiti & memuaskan.
Then, main tu pun jangan lah 8 jam mengadap jer FB tu.Mane xmarah boss korang tu.
Kena ada keseimbangan lah...

Ok kawan-kawan????

Ape yg penting : KERJASAMA....

No comments:

Mom Bloggers Planet

Where Moms Unite

~ Shinjiru Malaysia ~